Tahniah! nah 2 tiket ke Afrika Selatan~

Salam berjumpe kembali..

Ape kabo semua? terima kasih la kepada sape2 yg sudi singgah nk bace entri2 kat blog percuma ni. Buat pembaca2 setia, teruskan membaca, hadiah yg menarik bakal menanti anda dipenghujung blog ini.

Sedang aku duduk tengok tv kat rumah, tiba2 datang idea baru nak tulis untuk entri kali ini. Basely, aku rase semua dah tahu tentang ni, tapi sejauh mane ke-mampanan anda mengenainya.

WorldCup 2010 south africa

Bola sepak adalah permainan dunia, sape x thu bola sepak? Semua org tahu (kalau x pun, die tahu yg bola itu bulat). Kali ni, aku nak share tentang 1 benda aje, pasal poster worldcup. Dari sini, ko dapat saksikan perubahan zaman dunia bola sepak sejak awal2 lg die start tentang bola, sampai la 90 minit permainan. Selain tu, korang boleh la belagak kat membe2 mase worldcup nanti, biase la.. 'knowledge lebih bos'.







Start tahun 1930 sampai la 2010, dah 18 worldcup dilaksanakan. Ikut sejarah, start2 aje worldcup 1930 ni, cuma ada 13 pasukan aje yg join. Dan pemenang nye Uruguay. Lagi 1, point yg korang boleh banggakan bile cakap ngan membe2. Dahulu kala, trophy worldcup ni dikenali sebagai Jules Rimet Trophy. Tapi, telah hilang dan didakwa di curi kemudian di cairkan percuri. (Emas kowt, kalau aku pn aku curi). Haha, kemudian start la Worldcup Trophy, yg orang duduk cium2 tuh (geli aku).

Sampai sini dulu, aku bawak korang jalan2 g africa ni. Banyak dah benda aku kongsi ni, cukup la info buat korang yer (yg pemalas). Hah, aku lupe nak bagitahu, aku die hard fanz (kipas susah mati) Argentina. haha, buat peminat lain, borang keahlian still terbuka, moh ler sokong same dengan teman. Untuk keluaran akan datang, aku akan listkan team2 Worldcup 2010. Beres..........tq. Hut HuB !!

0 comments:

Post a Comment

 

© DrKapak
Revolution Elements by Blozard. Original WP theme by Jason Schuller | Distributed by Deluxe Templates