Games for All !!!!


Apa khabar dan salam sejahtera 1 Malaysia...

X sampai semingu pun aku rehat, tp aku dah start post untuk entri baru aku. Ye la kan, nak mencapai visi dan misi (100 entri dalam setahun). Bukan bermakna aku nak menunjuk, tp bermakna aku nk tunjukkn komitmen aku untuk semua. Minggu ni, minggu rehat aku. kelas pun sikit, exam pun lambat lagi, dan xda keje rumah untuk aku siapkn. Trima kasih lecturer2 aku yg amat pritahin kepada kami semua. Kami Sayang Cikgu !!!

Pembaca2 sekalian,
Selama korang online dan berjinak2 dalam dunia jalur lebar ni, penah x korang main game simple (bodo2) dalam internet?. Korang cakap tak, korang memang pembohong. Start2 korang dapat komputer @ laptop korang tuh, sure korang akan tgk jugak dalam folder 'GAMEs' kan?. Dengan harapan, ade la game2 pelik2...mcm 'Call of The Duty'.....tak pn 'PES'....atau pn yg lebih simple 'Red Alert 3-Command and Conquer'. Tp, yg ade cuma pinball + minesweeper + mahjong titans.hahaha

Beribu2 games dah ade dalam tenet ni, ade yg bagus dan ade yg sampah. Entri kali ini, aku nak share game2 yg aku selalu main, pantang ade tenet. Games ni x la berat, tp bagi aku, cukup untuk menguji minda dan daya imaginasi aku.


Canyon Defense. Game ni game startegi. Tp simple sangat2. Aku suka yg simple + kecik + cute2 + x banyak ragam....'auuumm!! (suara rimau)'. Mula dgn membina tower2, then upgrade. Game ini menguji cara korang susun bangunan korang samada efisien @ tak. Korang try, baru tahu camne.


Stan James Free Kick Challenge. Aku suke bebenor games bola ni. Walaupun die style kalah mati, tp aku tetap x puas main. Aku suka tgk bola tu swing + sepak laju2. Kepada kaki2 freekick, korang mesti kena try der game ni. Aku boleh sure, aci cukur kepala botak kalau korang x suka.


Viking defense. Konsep die sama kurang dgn canyon defense, tp lebih kepada alam realiti. Game die susah dari yg tadi. Kompem aci aku jual walkman aku, kalau korang menang semua stage. (p/s = gile2 susah).


Quick Fire Pool. Game perjudian yg free dan halal (tp jangan la korang buat game ni sbgai practice nk gambling) 'dosa tuh'. Game ni lebih kepada idea korang nk pick the best ball to earn your time. Every second is gold. Xda masa korang nk tunggu, lagi cepat korang masukkn bola, lagi lama masa korang. Try der, aku main ni, paling tinggi frame 7 aje.


Plants VS Zombies. Nak x tak, game ni aku kasi 8 STARS!!. Gile2 best!....aku x nak cakap banyak pasal game ni. Surviving and stragetic. Mula2 memang senang, nnt bile dah separuh game, jangan kata korang nak give up,ok.....Jgn tgk saje, try der...!!


World of GOO. Untuk game ni, credit untuk membe aku zelo55, sebab tanpa blognya, aku buta tentang game ni. Mula2, korang akan kata, "ek eleh, game bodoh ni pn nk rekemen ke". X kesah la korang nk kutuk aku ke, tp aku nk korang main dulu, try dulu. Pas main game, korang bagi la rating korang. Jangan salah kn aku, kalau korang addict dgn game ni sampai pukul 3-4 pagi.

Haha, done !!...Tu semua game yg tengah hangat dalam jiwa aku. Walau simple, tp percayalah. Can satisfy urself. Bereh bos...Hambo nk g riadah petang.....tq, Hut HuB..!!

0 comments:

Post a Comment

 

© DrKapak
Revolution Elements by Blozard. Original WP theme by Jason Schuller | Distributed by Deluxe Templates